Baru sahaja nak bayar bil menggunakan Bank Islam tetiba ada masalah. Nasib baik ada nombor customer service Bank Islam untuk buat aduan. Jom kami kongsikan untuk anda no Bank Islam contact centre untuk dihubungi bagi memudahkan anda membuat sebarang aduan jika ada masalah.
Jadi sekiranya anda hadapi masalah berkenaan sistem perbankan dalam talian Bank Islam terus sahaja hubungi nombor customer service yang kami kongsikan ini.
Masalah Pengguna Bank Islam
Antara masalah yang sering dihadapi oleh pengguna Bank Islam ialah
- Tidak boleh login Bank Islam online
- Lupa password
- Kad Bank Islam hilang
- Duit dalam bank hilang
- Online transfer limit
Sekiranya pelanggan menghadapi salah satu dari masalah di atas atau yang tidak tertulis maka terus sahaja hubungi Bank Islam customer servis.
Nombor Customer Service Bank Islam Hotline Number
Untuk makluman semua, Nombor Customer Service Bank Islam Hotline ialah +603 2690 0900.
Pihak customer service Bank Islam bersedia membantu anda pada setiap masa sekiranya anda menghadapi masalah dengan sistem perbankan mereka.
Selain daripada nombor hotline, anda juga boleh emailkan kepada customer service Bank Islam di contactcenter@bankislam.com.my
Waktu Operasi Customer Servis Bank Islam
Pihak careline Bank Islam customer services beroperasi setiap hari selama 24 jam dan 7 hari seminggu. Jadi sekiranya anda menghadapi masalah, terus sahaja hubungi pihak Bank Islam customer servis supaya masalah yang anda hadapi akan selesai.
Maklumlah ia melibatkan duit. Jadi kena cepat buat laporan sekiranya ada masalah.Manakala untuk email Bank Islam waktu operasinya ialah dari jam 9.00 pagi sehingga 6.00 petang setiap Isnin hingga Jumaat, manakala sabtu, ahad dan cuti umum perkhidmatan emailnya tidak beropeasi.
Jadi jika email anda dihantar dalam waktu operasi akan mendapat jawapan terus manakala sekiranya waktu operasi tutup akan dapat balasan email bila waktu operasi email Bank Islam dibuka.
Cara Buat Aduan Dekat Bank Islam Customer Servis
Pastikan anda kenalpasti masalah yang anda hapai terlebih dahulu sebelum menghubungi customer servis hotline nombor Bank Islam. Cara buat aduan atau laporan kepada pihak Bank Islam apabila anda menghadapi masalah dengan perbankan mereka ialah
- Sila hubungi nombor customer service Bank Islam di atas
- Pastikan hubungi ketika waktu operasi sahaja
- Anda akan bercakap dengan pegawai customer servis
- Terangkan masalah yang anda hadapi kepada pegawai tersebut dan mereka akan membantu anda
- Sekiranya masalah tidak dapat diselesaikan sila buat open report supaya pihak teknikal Bank Islam akan membantu anda.
Sekiranya anda tidak dapat menembusi talian hotline mereka, anda juga boleh terus walk in ke Bank Islam customer service centre yang berdekatan dan teruslah buataduan di kaunter mereka.
Jangan lupa hubungi nombor customer service Astro jika tetiba rancangan yang anda tengok ada masalah.
Ataupun hubungi AKPK customer service untuk mendapatkan bantuan mengenai kewangan anda.